Biznes potrzebuje energii
Jeżeli zajmujesz się biznesem to na pewno chciałbyś móc dysponować jakimś magicznym sposobem na to, żeby jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki poprawić efektywność firmy i zarabiać więcej pieniędzy przy mniejszym wysiłku. Albo w ogóle mieć jakieś sensowne zyski. Albo chociaż umieć precyzyjnie określić te magiczne 20% wszystkich działań, które przynoszą 80% całego rezultatu, żeby właśnie na tych działaniach móc się skoncentrować.
Na pewno znasz techniczne sposoby zwiększania efektywności biznesu, a pewnie też sposoby działania z nastawieniem i motywacją osób i zespołów. A może przede wszystkim sposoby na motywowanie siebie. Niewątpliwie dają one efekty, ale prędzej czy później zauważasz, że nie chronią one przed wypaleniem, wyeksploatowaniem modelu działania i stagnacją.
Nieodłączną cechą wszystkich technicznych metod usprawniania biznesu jest traktowanie projektu lub firmy jako bardziej czy mniej złożoną maszynerię, a zaangażowane w nią osoby jak jej trybiki. Tymczasem nawet najlepsze synchronizowanie trybików nie da trwałego efektu, jeżeli w biznesie będzie brakowało siły, która daje mu napęd. Tą siłą jest energia lidera projektu czy szefa firmy, energia każdego z członków zespołu i ich wzajemnych relacji, energia miejsca, biura czy zakładu oraz energia relacji biznesu z jego całym otoczeniem, czyli klientami, dostawcami, partnerami i usługodawcami. Wszystko jest energią, więc jest też nią biznes, będący kreacją idei, pasji, emocji i wysiłku jego uczestników.
Jakby to wpłynęło na twój biznes i realizację twoich celów, gdybyś miał sposób na uwalnianie energii dającej firmie rozpęd, efektywność, doskonałe relacje i wysokie zyski? Czy to w ogóle da się zrobić?
Metoda analizy energii biznesu
Tak, to da się zrobić. Zacznijmy od tego, że chociaż nasz świat postrzegamy jako czterowymiarowy, to zarówno rozważania teoretyczne fizyków kwantowych jak i praktyczne doświadczenia wskazują, że tych wymiarów jest więcej.
Mało tego, okazuje się, że w wyższych wymiarach istnieje niematerialna reprezentacja naszego materialnego świata w formie czystej informacji. Nazywamy ją polem informacyjnym. Przechowywane są w nim wszystkie dane na temat świadomości, energii i materii, jest to rodzaj banku informacyjnego o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Tak samo, jak chmura internetowa, wraz z zawartymi w nim informacjami pole informacyjne jest dostępne w każdej chwili i z dowolnego miejsca, pod warunkiem posiadana właściwej technologii odczytu lub odpowiednio rozwiniętych umiejętności. Wiedzę o polu informacyjnym można znaleźć w filozofii hinduistycznej, gdzie tę uniwersalną bazę danych o wszystkim co było, jest i będzie nazywa się Kronikami Akaszy.
Są osoby obdarzone darem sięgania do tych informacji, możliwe jest także wyćwiczenie tej umiejętności. Nie jest to jednak ani szybkie, ani łatwe, a rzetelność tak uzyskiwanej informacji zależy od wielu czynników i często jest pod znakiem zapytania.
Szybkie i rzetelne odbieranie informacji z pola informacyjnego umożliwia TimeWaver, przy czym pozwala on nawet na udokumentowanie odczytów wydrukiem. Co najważniejsze, oprócz analizy energii biznesu TimeWaver daje możliwość nadawania wibracji harmonizujących te energie. Uwalnia to blokady w wybranych obszarach i pozytywną kreację.
Jakie energie można w biznesie diagnozować i harmonizować? W praktyce konsultingu korzystamy z przedstawionych niżej modeli. Diagnostyka wykonywana jest w ten sposób, że TimeWaver skanuje dane w polu informacyjnym i wskazuje z jakim prawdopodobieństwem określony w danym modelu obszar wymaga harmonizacji. Te obszary, których to prawdopodobieństwo jest najwyższe, wymagają interwencji. Z każdym z opisanych obszarów powiązane są dane w bazach TimeWavera, co pozwala nie tylko sformułować przyczyny dysharmonii, ale także przygotować odpowiednie programy harmonizujące te przyczyny.
Sprawdź w praktyce jak działa model energii biznesu
Analiza i harmonizacja energii biznesu jest elementem prowadzonego przez nas coachingu i konsultingu. Zapraszamy na konsultację!
Modele konsultingowe
1. Czakry biznesu – kompleksowy model obejmujący cały przekrój energii niezbędnych do funkcjonowania firmy lub projektu
Obszary analizy i harmonizacji:
- Zaufanie do rynku i firmy
- Bezpieczeństwo funkcjonowania i czynniki wzrostu
- Zdolność do podejmowania efektywnych decyzji
- Zaangażowanie i lojalność, zarówno zespołu firmy, jak i jej otoczenia
- Komunikacja i informacja, czyli wizerunek i marketing
- Przywództwo i intuicja
- Wizja, misja i sens istnienia
Artykuł na temat energii czakr biznesu znajdziesz tutaj.

2. Siatka bagua dla firmy – zapożyczony z feng shui model 8 obszarów wspierających powodzenie, stabilność i produktywność
Obszary analizy i harmonizacji:
- Kariera – rozwój i powołanie
- Wiedza – intuicja, prowadzenie wewnętrzne i właściwe decyzje
- Rodzina – relacje z przełożonymi, ambicja, rozwój, poczucie własnej wartości i zdrowie
- Bogactwo – rozwój, ekspansja i zasobność
- Sława – reputacja i uznanie
- Małżeństwo – relacje ze współpracownikami i klientami
- Dzieci – wypełnianie zadań, kreatywność, relacje z podwładnymi
- Pomocnicy – umiejętności przywódcze, zarządzanie i planowanie

3. Czynniki blokujące biznes, pogrupowane w 3 obszary analizy i harmonizacji:
a) Osoba – lider biznesu:
- Poczucie własnej wartości
- Przekonania, wzorce sabotażu
- Emocje i traumy
- Zdolności przywódcze
- Wizja i cele
- Energia do działania
- Wiedza, talenty i doświadczenie
b) Firma:
- Wizja biznesu
- Marketing
- Pracownicy
- Spójność biznesu z wartościami
- Zarządzanie
- Obce energie
- Normy zachowania
- Energie w biznesie
c) Budynek biura lub zakładu
- Promieniowanie geopatyczne
- Biologia budynku
- Promieniowanie elektromagnetyczne
- Aranżacja przestrzeni
- Wzorce emocji w budynku
- Obce energie w budynku
- Otoczenie

4. Bariery wzrostu firmy
Obszary analizy i harmonizacji:
- Wizerunek
- Wyróżnianie się na rynku
- Trafność oferty
- Pierwszy wybór produktu przez klienta
- Zakup
- Ponowny zakup
- Rekomendacja innym klientom

5. Spójność działów przedsiębiorstwa
Obszary analizy i harmonizacji:
- Public relations
- Dystrybucja i sprzedaż
- Marketing
- Logistyka
- Serwis klienta i infolinia
- Zakupy i przedstawicielstwa
- Controlling
- Zarządzanie
- Kadry
- Finanse
- Produkcja
- Zarządzanie jakością
- Bezpieczeństwo pracy

6. Spójność obszarów działalności
Obszary analizy i harmonizacji:
- Osoby: poczucie własnej wartości, wzorce przekonań, obciążenia, umiejętności, energia do działania, manipulacje
- Biznes: energie biznesu, komunikacja, otoczenie wyposażenie, planowanie, jakość, pracownicy, wizja, wartości, serwis, produkty, marketing
- Rynek: marka, wskaźniki, informacja rynkowa, uzyskiwanie klientów, reklama, wykorzystanie internetu

7. Czynniki blokujące lidera biznesu
Obszary analizy i harmonizacji:
- Programy niedostatku
- Zakazywanie sobie i wyrzekanie się
- Poczucie niższości, niezasługiwanie
- Gniew i żal
- Strach przed wyrażaniem siebie
- Negatywne myśli
- Brak zaufania do wewnętrznego prowadzenia

Jak w praktyce wygląda diagnostyka?
Analiza jest wykonywana na podstawie wprowadzonych do systemu podstawowych danych firmy i jej kluczowych osób. Dodanie zdjęć, zarówno budynku i pomieszczeń, jak i osób, zwiększa dokładność diagnostyki. Na podstawie wyników analizy, drogą kolejnych optymalizacji konsultant przygotowuje programy harmonizujące, które potem są nadawane przez TimeWaver przez ustalony czas.
W rezultacie harmonizacji w biznesie uwalnia się kreatywna energia, procesy strategiczne i decyzje stają się bardziej konkretne, zespół lepiej współdziała. Decyzje, w których istotny jest czynnik intuicyjności stają się lepiej zoptymalizowane i bardziej pewne.
Praktyczne obszary zastosowań TimeWaver w biznesie
- Wyszukiwanie partnerów i budowanie zespołów
- Rozwijanie motywacji
- Orientacja strategiczna i procesy decyzyjne
- Wspomaganie procesów zorientowanych na cele
- Budowanie marki i strategie marketingowe
- Planowanie płynności
- Decyzje inwestycyjne
- Ocena i zarządzanie ryzykiem
- Zaangażowanie pracowników i zarządzanie kryzysowe
- Optymalizacja produktu
- Analiza słabych stron biznesu i ich równoważenie lub usuwanie
- Równoważenie osobistych czynników stresowych
- Prognozowanie rozwoju
- Optymalizacja administracji
- Rozwiązywanie konfliktów